Vállalkozóknak/Kereskedőknek

Mi az a qvik?

A qvik az Azonnali Fizetési Rendszeren alapuló új fizetési mód, amelynek köszönhetően kényelmesen van lehetőség bárki számára elektronikus fizetési módot biztosítani, akár bankkártya terminál nélkül is, web-en keresztüli értékesítés esetén.

A qvik fizetéshez szükség van egy fizetési szolgáltatóra, amely képes a qvik fizetéshez szükséges infrastruktúrát biztosítani és a folyamatokat az elvárt minőségben és biztonságban végrehajtani. Erről az Innopay Zrt. a GIRO Zrt-vel közösen állít ki igazolást. A regisztrált szolgáltatókat a qvik működési modelljében Sub-Aggregátornak hívják, ők felelősek a QR-kód, az NFC jel, vagy a fizetési link generáltatásáért, a fizetés elszámolásáért, valamint a kereskedővel való szerződésért és kapcsolattartásért.

A használt fizetési lehetőségek közé (honlap, pénztár) fel kell venni lehetőségként a qvik fizetést is az ügyfelek számára.

Kereskedőként kiválaszthatja, hogy melyik a legmegfelelőbb qvik fizetési mód, amelyet implementálni kíván a különböző értékesítési helyzeteknek megfelelően és a használt fizetési eszközök alapján:

  • a qvik fizetés elindítható úgy, hogy a fizetés adatait a fizető fél mobiltelefonja NFC jel formájában olvassa be,
  • vagy úgy, hogy a mobiltelefon kameráját használva egy kijelzőről vagy papírról leolvassa a QR kódot,
  • vagy akár fizetési linket is küldhet online, a kifizetéshez, illetve megjelenítheti a honlapon a QR kódot.

Miért előnyös a kereskedő számára a fizetési megoldást biztosítani?

A qvik fizetés biztosítása egy új, innovatív elektronikus fizetési alternatíva lehet, amely használata egyes helyzetekben kényelmesebb a fizető félnek, mint a bankkártyával való fizetés, vagy a készpénz. Kereskedőként további előnye, hogy a Sub-Aggregátor szolgáltatóval kötött szerződéstől függően a pénz akár azonnal, 10 másodpercen belül is jóváírásra kerülhet a vállalkozás folyószámlájára, így nem kell napokat várni a teljesítésre. Amennyiben viszont a kötegelt teljesítést választja a kereskedő, akkor az elszámolás ugyanúgy működik, ahogy a bankkártya elszámolásnál már megszokhattuk, azonban ennél a fizetésnél, az MNB által kiadott ajánlás szerinti elszámolási eljárást kell biztosítani minden banknak, amely szerint a tranzakció ellenértékének megérkezését követő IG2-es banki munkanappal legkésőbb a jóváírásnak meg kell történnie. 

Tekintettel arra, hogy a Sub-Aggregátorok esetében a szolgáltatás nyújtása során a kártyarendszerektől eltérőn, nem merülnek fel a kártyahasználatból eredő költségek így szolgáltatást előre láthatóan lényeges ár előny mellet tudják várhatóan a kereskedők számára biztosítani. Ez egyes bankok ajánlatairól az általuk használt értékesítési csatornán lehet érdeklődni. Fontos, hogy a qvikkel történő fizetés lebonyolítása nem kell, hogy azonos legyen a jelenlegi kártyaelfogadói bankkal. (Kártyafüggetlen külön folyamat és infrastruktúra.) 

Hogyan lehet biztosítani, mi kell hozzá?


Mint fizetési módot lehetővé kell tenni az ügyfelek számára.

A kereskedőnek szerződést kell kötnie egy Sub-Aggregátor szolgáltatóval, illetve fizikai helyeken történő szükség van olyan eszközre, amely képes a választott qvik fizetési módot továbbítani a fizető félhez vagy annak mobiltelefonjára. A web-en történő értékesítésnél külön a megjelenítést támogató eszközre nincs szükség. A qvik fizetés elfogadását biztosító szolgáltatók listáját az oldal végén találja.

Partnerek, a qvik fizetés elfogadását biztosító szolgáltatók, Sub-Aggregátorok listája:

      • OTP Mobil Szolgáltató Kft.
      • Raiffeisen Bank